maandag 15 november 2010

Wat gaat er mis met mijn AdWords campagne?

U bent begonnen met een AdWords campagne, maar er wordt weinig op uw advertenties geklikt en wanneer er wel wordt geklikt verlaten bezoekers de site al weer snel. Wat is er aan de hand? Volgens dit artikel van "Inside AdWords" het officiele Nederlandse Google AdWords Blog ligt de oorzaak waarschijnlijk aan de gekozen zoektermen en de kwaliteit van uw website.


Hoe kun je je AdWords campagne verbeteren?
  1. kies zoekwoorden die uw product of dienst nauwkeurig beschrijven en vermijd te algemene termen.
  2. maak advertenties die uw product zeer specifiek beschrijven. Het noemen van een prijs in de advertentie wordt aanbevolen!
  3. Maak uw website aantrekkelijk en overzichtelijk en zorg voor goede afstemming tussen inhoud van de advertentie en de pagina waar de advertentie naar toe leidt (landingpage).
Klikt de concurrentie op mijn advertenties?
Veel adverteerders wijten slechte kliks aan de concurrentie die ongetwijfeld op hun advertenties klikt om ze op kosten te jagen. Volgens het bovengenoemde artikel van het AdWords blog zijn deze vermoedens onjuist omdat Google een aantal methoden toepast om uw account te beschermen tegen ongeldige activiteiten. Zij verwijst daarbij naar een rapport van Dr. Alexander Tuzhilin, een onafhankelijke deskundige die de detectiemethoden, procedures en beleid van Google tegen ongeldige kliks heeft onderzocht. Uit dit rapport blijkt dat het zeer moeilijk is om te bepalen of een klik geldig of ongeldig is, maar dat Google er alles aan doet om ongeldige kliks te filteren. Mijn conclusie is dat concurrenten zeker op elkaars advertenties zullen klikken, meer om te weten wat concurrenten doen en hoe ze zich aanprijzen dan om ze op kosten te jagen, maar dat excessief misbruik zeer onwaarschijnlijk is.

Lees meer over mijn AdWords diensten

0 reacties:

Een reactie posten